Aku hanyalah insan yang maha kerdil di bumi Tuhanku yang Maha Berkuasa...Allahuakbar.....

Friday, March 29, 2013

Siapakah di Hatimu??

bismillahirahmanirrahim..

berapa ramai manusia hari ini dia bangun pagi lepas solat dia berniat untuk melakukan segala sesuatu kerana Allah??
hah cuba angkat tgn sikit...kann...tak ramai pun,tapi untuk kali ni mungkin ramai yaang masih tak sedar akan kepentingan niat.
sebenarnya niat adalah perkara yang paling utama dalam kehidupan.Di dalam hadis arbain soal niat di letakkan pada bilangan hadis yang pertama..jadi betapa pentingnya niat di awal pagi kita lakukan sesuatu semuanya kerana siapa??
Keran Allah...

selama ini mungkin kita nampak agama itu kecil dalam kehidupan kita betul tak??aikk,jgn tipu...sbb apa saya bukan ingin menghukum tapi berdasarkan pemerhatian..hee masuk terms sains sikit.mungkin pemerhatian kadang-kadang ada yang kata silap.tapi cuba tengok sekeliling anda...owh...jauh sangat nak kaitkan ye..oraite meh tengok diri sendiri pulak memang betul-betul dekat saya bawa anda..sehari berapa page kita tilawah al-Quran???berapa kali pula kita beristighfar di luar waktu solat??sentiasa tak kita solat di awal waktu???hah jawab-jawab?

nampak tak selama ni kita nampak agama tu kecil dalam kehidupan kita...k-pop itu yang menjadi keutamaan,FB itu yang menjadi teman,dll lagi..astaghfirullah..lemahnya hambaMu ya Allah..
"dan barang siapa berbuat dosa,maka sesungguhnya dia mengerjakan untuk kesulitan dirinya sendiri.Dan Allah maha mengetahui lagi maha bijaksana"[an-nisa'.4:111]

jika selama ini kita nampak agama itu kecil,telah tiba masanya untuk kita bagi nampak agama itu besar dalam kehidupan kita..kita dan kehidupan kita takkan bermakna tanpa Allah..Allah menjadi keutamaan,di usia muda remaja ini lah kita bekerja keras pelajari agama..sbb jika kita kata tunggu usia meningkat sikit baru matang dan bersedia..waktu tu anda boleh pastikan ke yang anda masih bernafas sebagai khalifah di muka bumi ini???

sesungguhnya insan yg menulis dekat dgn pemilik hati ini,semoga sama-sama kita baiki kualiti iman dan akidah kita yg kian merapuh..nauzubillah,mohon Allah sentiasa mempertingkatkan iman dan kecenderungan kita sebagai hamba untuk tgktkan amal ibadah kita insyaAllah..

mudah-mudahan di hati kita di waktu dan saat ini biarlah hanya Allah SWT..


2 comments:

  1. Niat itu penting....... apa2 pon.niat kene betul kn? Sifu...hehehehhehehehehhee......
    Salam Ukhwah dari sy.....😊
    Cantik blog......

    ReplyDelete

Aku Ingin MencintaiMu